Evropské partnerství pro sociální transformaci a odolnost: průzkum zájmu
04.02.2025
Brožura CORDIS představuje devět projektů, které se zaměřují na výzkum otevřeného vzdělávání ve vědě. Jedná se o výzkumné projekty financované z programu Horizont 2020, konkrétně z jeho části Science with and for Society. Projekty zkoumaly, jak nejlépe zapojit nové dovednosti jako je kritické myšlení, umělá inteligence, či environmentální povědomí, do otevřeného vzdělávání ve vědě (science education). Dále zkoumaly otevřený přístup k vědeckým poznatkům.
Ve dvou projektech byla zapojena i Česká republika.
Projekt MOST – Meaningful Open Schooling Connects Schools To Communities (2020-2023 ) – rozvíjel formální způsoby otevřeného vědeckého vzdělávání. Cílem projektu bylo nastartovat společné ekologické projekty škol a místních komunit. Projektu se účastnila Univerzita Karlova spolu se Střediskem ekologické výchovy SEVER Horní Maršov.
Projekt PULCHRA – Science in the City: Building Participatory Urban Learning Community Hubs through Research and Activation (2019-2022) – hledal příležitosti ve vědeckém vzdělávání formální i informální výchovou. Cílem projektu bylo přispět k většímu zájmu veřejnosti o vědu, příp. i o vědeckou kariéru a zvyšovat vzdělanost. Účastnila se jej Univerzita Karlova spolu se Vzdělávacím centrem TEREZA.
04.02.2025
28.01.2025
27.11.2024